Vant to prestisjepriser i USA
Norske AutoStore vant to priser i USA; den ene prisen for sine nye løsninger for dagligvarehandelen, mens den andre prisen ble tildelt for selskapets bærekraftsarbeid.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Det er fagbladene Material Handling Product News (MHPN) og Supply & Demand Chain Executive (SDCE) som har delt ut prisene.
MHPN delte for sjette gang ut Readers' Choice Award, og leserne av det ledende magasinet velger selv frem vinneren som hevder seg innen materialhåndtering, distribusjon og lagersystemer. Etter at 2000 lesere hadde avgitt sin stemme var det AutoStore fra Nedre Vats som gikk av med seieren.
SDCE delte ut Green Supply Chain Award for 13. gang, og prisen går til et selskap som implementerer bærekraft i sine strategier og forsyningskjede, og som hjelper kunder å gjøre det samme.
Administrerende direktør i selskapet Karl Johan Lier er selvfølgelig svært fornøyd med å vinne de to prisene som ble delt ut onsdag ettermiddag. I MHPN sin pris «Product of the Year Readers Choice Award», var AutoStore nominert for de fleksible og effektive lagersystemene selskapet har levert til amerikanske dagligvarekjeder.
– Vi er beæret over at disse to ledende magasinene anerkjenner vårt arbeid, men at det faktisk er våre egne kunder og lesere av magasinet som fremhever vårt arbeid på denne måten er selvfølgelig ekstra gjevt. Spesielt innen dagligvarehandelen har vi fått til utrolig mye spennende i det amerikanske markedet, og vi gleder oss til å introdusere den innsikten vi har fått også i andre markeder – blant annet det norske, sier Lier .
Han forteller at også miljø- og bærekraftsprisen til SDCE henger høyt.
– Et av våre fremste fortrinn i AutoStore er at vi både øker lagringskapasiteten, samtidig som vi gir besparelser i energiforbruket. Noen kunder ser 75 prosent reduksjon på strømregningene, mens andre driver AutoStore-systemet på solenergi. Vi er stolte over at SDCE lot valget falle på oss, sier Lier til slutt i en pressemelding fredag.