Tryg og ABAX lanserer datadrevne forsikringsløsninger
Prismodeller og tilpasninger har vært gjort på generelt grunnlag for å kunne standardisere forsikringsproduktene. Men med tilgang til nye mobilitetsløsninger og dataanalyse står forsikringsbransjen overfor store forandringer.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
For å være helt i front av denne utviklingen har forsikringsselskapet Tryg og ABAX inngått et strategisk partnerskap. Sammen skal de utvikle helt nye, data-drevne forsikringsløsninger for bedriftsmarkedet. Sammen skal de ta i bruk eksisterende teknologi på nye måter og kombinere selskapenes kompetanse, for å skape nye produkter som vil redefinere hvordan vi ser på forsikring.
– Vårt partnerskap med Tryg er en viktig milepæl i vårt strategiske arbeid med utvikling av nye data-drevne tjenester og produkter. Våre kunder vil oppleve at de får tilgang til helt nye tjenester som er tilpasset deres behov og forbruk. Det er også en spennende utvikling for forsikringsmarkedet i Norge, som vi er glade og stolte over å være en del av, forteller Morten Strand, CEO i ABAX.
– Med tilgang til mobilitetsdata fra ABAX -plattformen har vi et underlag som gir oss mulighet til å utvikle helt nye løsninger og forsikringsprodukter. Vi ser også muligheter for å redusere skaderisikoen, og i tillegg gjøre sjåførene mer bevisst på hvordan de kan redusere sitt klimautslipp. Det vil ha stor betydning for hverdagen til våre kunder, og blir en gamechanger for hvordan man tenker forsikring, sier Ingeborg Morken, direktør for Næringsliv i Tryg.