Styrekretser:

Utvider tilbudet innen motor- og termisk styring

Nye strømsensorer og viftedriver-ICer skal gi forbedret ytelse og energieffektivitet for bil- og industriapplikasjoner.

Publisert Sist oppdatert

Allegro MicroSystems, Inc., en leverandør innen kraft- og sensorløsninger for bevegelseskontroll og energieffektive systemer, kunngjør tre nye løsninger designet for å forbedre motorstyring og termisk styringsytelse i e-mobilitet og industrielle automatiseringsapplikasjoner. Disse nye løsningene, strømsensorene ACS37035 og ACS37630, og viftedriver-ICen A89347 i bilkvalitet, skal ifølge selskapet gi avanserte funksjoner for et bredt spekter av bruksområder.

– ACS37035 og ACS37630 gir bransjeledende nøyaktighet og støyimmunitet for presis motorstyring for krevende applikasjoner som roboter, industrimotorer og drivverk-omformere for elektriske kjøretøy. A89347 viftedriver-IC sikrer stillegående, pålitelig drift i sete- og batterikjølingsapplikasjoner i e-mobilitetsdesignet. Vi er glade for å fremheve disse produktene som en fremtidsrettet løsning for å forenkle design og forbedre den generelle systemeffektiviteten, uttaler markedsdirektør Ram Sathappan hos Allegro.

Strømsensoren ACS37035 har en båndbredde på 1 MHz og 0,45 µs typisk responstid, noe som muliggjør presis måling av høyfrekvente strømmer i raske kontrollsløyfer. Dens differensielle følerevne, kombinert med en Common-Mode Rejection Ratio (CMRR) på 4 mA/Gauss, gir høy immunitet mot eksterne magnetiske felt, og sikrer nøyaktige målinger selv i støyende omgivelser. 

 Den andre strømsensoren, ACS37630 er designet for U-kjernebaserte strømfølingsapplikasjoner som xEV drivverk-omformer og batteristyringssystemer, og tilbyr høy båndbredde (opptil 250 kHz) og en rask analog utgang med en typisk responstid på 1,6 µs. Dens vertikale Hall-teknologi muliggjør sensing parallelt med pakkeoverflaten, og skal være egnet for systemintegrasjon med U-kjernemagneter. Denne kontaktløse, ikke-invasive strømfølende løsningen eliminerer behovet for C-kjernemagneter, forenkler monteringen og reduserer systemets kompleksitet, får vi opplyst.

A89347 på sin side er en sensorløs, sinusformet trefase BLDC-driver for EV-seter og batterikjølevifter. Den tilbyr integrert hastighetskontroll med lukket sløyfe, som minimerer vibrasjoner og hørbar støy. I tillegg tillater den en tilpassbar hastighetskurve, konfigurert via EEPROM, skreddersydd ytelse i ulike vifteapplikasjoner. A89347 har slew rate-kontroll, låsedeteksjon og en lavstrøms standby-modus med et strømforbruk på bare 10 µA.

ACS37035 og ACS37630 er tilgjengelig nå, mens A89347 vil være tilgjengelig i sommer. Alle komponentene vil inkludere evalueringskort og omfattende støtteressurser for å hjelpe kunder med design og utvikling.

 

 

Powered by Labrador CMS