Kjøretøykvalifiserte FPGA
FPGA-leverandøren Efinix melder om AEC-Q100 kvalifisering for flere av sine FPGAer, og videre satsing inn i bilmarkedet.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
California-baserte Efinix kunngjorde i dag at de har fått AEC-Q100 kvalifisering for flere medlemmer i deres Trion-serie med FPGA, og lanserer samtidig et større initiativ for å utvide både deres Trion- og Titanium-produkter mot bilmarkedet.
De første produktene som vil bli sluppet med AEC-Q100 kvalifisering er FPGAene Trion T13 og T20, i pakketypene F169 og F256. Komponentene skal ha en god miks av I/O og innvevde MIPI CSI-2 kontrollere, noe som gjør dem egnet for bildebehandlings- og skjermsystemer.
Kvalifisering i henhold til AEC-Q100 Grad 2 vil utvide det tilgjengelige markedet for disse komponentene, mener selskapet.
Målet er å utvide tilbudet av komponenter med denne godkjenningen, i tillegg til å satse på ISO-26262 sertifisering for å utfylle AEC-Q100-tilbudet.
Komponentene som nå er tilgjengelige med AEC-Q100 Grad 2 kvalifisering er T13F169, T13F256, T20F169 og T20F256.
Efinix har til nå kanskje vært mest kjent for sine Titanium-komponenter for «mainstream»-markedet, og som de hevder gir betydelige ytelses-, effekt- og arealfortrinn fremfor tradisjonelle FPGA-teknologier.
Titanium-komponentene spenner fra 35K til 1M logiske elementer, og har en prising som er tilpasset høyvolum produksjon.
Som designverktøy tilbys Efinity Integrated Development Environment.