Satser på bærekraft og markedsføring
Ellen Aas-Nilsen (44) er ansatt som markeds- og bærekraftssjef i Norautron AS i Horten. Hun startet i oktober i år for å sette i gang sitt arbeid med videreføring av markedsførings- og bærekraftsreisen bedriften har begynt på.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Ellen har bakgrunn fra flere store internasjonale selskaper, og har drevet mye med internasjonale merkevarer som TrioVing /Assa Abloy, Grundig, IPC Foma og Zenitel.
– Jeg startet min karriere som 20-åring i TrioVing og gikk gradene der fra å være vikar til å sitte sentralt i markedsavdelingen. Jeg var der i 11 år, og lærte mye om hvordan det er å jobbe i et stort konsern, og i en stor produksjonsbedrift, samt at jeg jobbet tett med de fleste avdelinger der, forteller Aas-Nilsen i en pressemelding.
Nå skal hun videreføre markedsføringen for Norautron, og samtidig ha ansvar for bærekraft og den retningen Norautron nå har begynt på.
– Jeg har alltid brent for markedsføring, og fortelle historiene som er så viktig å få frem. I tillegg er bærekraft er noe som opptar meg i stor grad, og endelig fant jeg en stilling som gjorde at jeg kunne kombinere mitt primære fagfelt med min utvidet interesse for bærekraft.
Norautron har mange baller i luften om dagen og er i sterk vekst, og i tillegg til bærekraftssatsingen, skal bedriften blant annet sette opp helt nye websider, samt videreutvikle sin profil i industrien.
Før Ellen startet i Horten har hun sittet på hjemmekontor siden 13 mars 2020. Hun kom fra en annen Hortens-bedrift, Zenitel, men har operert ut fra Zenitels Oslo-kontor de siste tre årene. Her har hun hatt en sentral rolle i markedsavdelingen som Channel Marketing Manager, og jobbet med partnere og kollegaer fra hele verden, med fokus på Partner-program, integrasjoner og produktlanseringer.