AI-kontrakt for Elop-eide Simplifai i India

Elops AI-selskap Simplifai, har signert en gjennombruddskontrakt i det indiske vekstmarkedet med en av Indias mest kjente online varemerker.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Simplifai skal levere tjenester innen språkbasert AI-teknologi til et av Indias ledende sosiale nettverkstjenester Shaadi.com, med over 35 millioner brukere på verdensbasis.

– Det at vi har inngått en avtale med et av Indias mest kjente varemerker på nett som vår første kunde i India er en stor milepæl for oss, sier CEO i Simplifai Bård Myrstad. – Det viser styrken i vår teknologi og denne avtalen vil være en hjørnesten for videre utrulling av våre tjenester i Sør-Asia, sier han.

Shaadi.com mottar mellom 30-40 000 henvendelser månedlig. Selskapet ønsker nå å forbedre og automatisere arbeidsflyten ved å bruke Simplifai sin AI-teknologi til å håndtere den enorme mengden forespørsler. Simplifai sine "digitale medarbeidere" kan prosessere og analysere store mengder data og ta intelligente valg basert på denne informasjonen. Gjennom bruk av språkbasert AI-teknologi vil Shaadi sine kunder oppleve bedre kvalitet og mer effektiv kundebehandling, noe som er av stor verdi for selskapet, heter det i en pressemelding fra Elop.

Simplifais løsning ble valgt fremfor flere sterke internasjonale aktører i AI-segmentet. – At Simplifai vant denne kontrakten foran andre ledende varemerker innen AI viser at Simplifai er svært konkurransedyktige, både på teknologi og løsning, og ikke minst kommersielt. Vi ser frem til å benytte oss av Simplifais unike AI-kompetanse på tvers av ulike industrier i tiden som kommer, sier adm. direktør i Elop, Kjersti Kanne.

Powered by Labrador CMS