Forbrukere kan enkelt berøre smarte tequilaflasker og ”tilkoplede” bordbrikker med en smarttelefon, for mulighet til å vinne penger og andre premier.

Fotball, Tequila – og Thinfilm

Thinfilm slår seg på fotballtrenden og melder i dag om  en ny kunde, el Jimador i Mexico, som skal bruke Thinfilm sin NFC teknologi for å nå alle kjøpere i sommerens fotballkampanje. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Thin Film Electronics ASA  kunngjør i dag el Jimador som en ny kunde. El Jimador er et selskap med lange tradisjoner og verdensledende innen destillering av tequila. 

– Med en stadig voksende kundebase, står Thinfilm i bresjen i introduksjonen av NFC teknologi i markedsføring av varer innen alle sjangre, heter det i en uttalelse fra selskapet.

El Jimador – et selskap i Brown-Forman-gruppen – akter å bruke Thinfilms komplette NFC mobilmarkedsføringsløsning i sin fotballkampanje i sommer. 

Et sekssifret antall enheter skal implementeres i markedet, i en kombinasjon av smarte flasker og tilkoplede bordbrikker, som en nøkkelkomponent i el Jimador's flerspektrede "Soccer Moments" kampanje.  

Med bruk av NFC-teknologi fra Thinfilm kan El Jimadors kunder dele fotballøyeblikk ved å berøre flasken eller bordbrikken med en smarttelefon.

Når flaskene eller bordbrikkene berøres med en smarttelefon kan kundene øyeblikkelig legge inn sin favoritt-fotballhistorie og bli med i trekningen om USD 25.000, spesialdesignede klær osv. 

NFC-enhetene er fullt integrert med Thinfilms CNECT skyplattform, slik at markedsførerne hos el Jimador kan studere kundeaktiviteter i sanntid, analysere effekten av kampanjen og avdekke nyttig informasjon om mulige tiltak. 

Kampanjen starter i juni, og er i første rekke rettet mot det amerikanske markedet.  Etter ”Soccer Moments”-kampanjen tenker el Jimador å bruke Thinfilms NFC mobilmarkedsføringsløsning i en "Day of the Dead" kampanje i oktober.

Powered by Labrador CMS