Fotball, Tequila – og Thinfilm
Thinfilm slår seg på fotballtrenden og melder i dag om en ny kunde, el Jimador i Mexico, som skal bruke Thinfilm sin NFC teknologi for å nå alle kjøpere i sommerens fotballkampanje.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Thin Film Electronics ASA kunngjør i dag el Jimador som en ny kunde. El Jimador er et selskap med lange tradisjoner og verdensledende innen destillering av tequila.
– Med en stadig voksende kundebase, står Thinfilm i bresjen i introduksjonen av NFC teknologi i markedsføring av varer innen alle sjangre, heter det i en uttalelse fra selskapet.
El Jimador – et selskap i Brown-Forman-gruppen – akter å bruke Thinfilms komplette NFC mobilmarkedsføringsløsning i sin fotballkampanje i sommer.
Et sekssifret antall enheter skal implementeres i markedet, i en kombinasjon av smarte flasker og tilkoplede bordbrikker, som en nøkkelkomponent i el Jimador's flerspektrede "Soccer Moments" kampanje.
Når flaskene eller bordbrikkene berøres med en smarttelefon kan kundene øyeblikkelig legge inn sin favoritt-fotballhistorie og bli med i trekningen om USD 25.000, spesialdesignede klær osv.
NFC-enhetene er fullt integrert med Thinfilms CNECT skyplattform, slik at markedsførerne hos el Jimador kan studere kundeaktiviteter i sanntid, analysere effekten av kampanjen og avdekke nyttig informasjon om mulige tiltak.
Kampanjen starter i juni, og er i første rekke rettet mot det amerikanske markedet. Etter ”Soccer Moments”-kampanjen tenker el Jimador å bruke Thinfilms NFC mobilmarkedsføringsløsning i en "Day of the Dead" kampanje i oktober.