Vil gjøre IoT mer brukervennlig

Samsung Electronics co., Ltd presenterte i går sin visjon og strategi for en intelligent «Internet of Things» (IoT) opplevelse under Consumer Electronics Show (CES).

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Samsung akter å vise – gjennom nye produkter – at den tilkoblede hverdagen kan bli en realitet for forbrukerne, både hjemme, på kontoret og på farten.

I løpet av året kommer Samsung til å slå sammen funksjoner fra sine ulike apper som Samsung Connect, Smart Home, Smart View og Smart Things til en og samme app, kalt «SmartThings». Dette gjør at forbrukeren får mulighet til å styre en stor del av hjemmet ved hjelp av kun én app.

Dette året vil Samsung også videreutvikle den Cloud-baserte Bixby-funksjonen med bedre støtte for AI (kunstig intelligens). Brukerne kommer til å kunne integrere mot den enheten de selv velger, for eksempel det nye Family Hub kjøleskapet, en smart-TV eller mobiltelefonen, for å utføre tjenester eller få informasjon, enten man er hjemme eller i bilen.

– IoT kan virke komplisert og vanskelig og noe som kan føre til frustrasjon når konkurrerende systemer og inkompatible enheter bidrar til en rekke ulike installasjonsopplevelser, nye grensesnitt å lære seg og flere måter å håndtere og kontrollere hvordan enheter fungerer. Med de nye produktene og tjenestene som lanseres i dag, gjør vi IoT enklere og mer sømløst. Vi vil gjøre det mulig for forbrukerne å gjøre ting de ikke har kunnet gjøre tidligere, sier Fredrik Pantzar, Group Product Manager i Samsung Norden.

Les mer om Samsungs visjon og strategi her.

Powered by Labrador CMS