Styrker felttjenesten

Eltel Norge velger IFS Field Service Management og Accenture for å forbedre effektiviteten til over 500 serviceteknikere.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Forretningssystemleverandøren IFS melder i dag at Eltel Norge har valgt IFS Field Service Management (IFS FSM) og Accenture for å styrke sine tekniske tjenester for kritisk infrastruktur innen kraft og kommunikasjon. Eltel opererer i Norden, Polen og Tyskland. IFS FSM skal implementeres som kjernen i Eltels teknologiske plattform.

I 2017 startet Eltel en omstillingsprosess for sin mobile arbeidskraft, med den hensikt å styrke ledelsen i markedet og optimalisere egne tjenester. Ett viktig steg var å identifisere en markedsledende bemanningsløsning for Eltels operasjoner i Norge. Etter nøye vurdering valgte Eltel IFS Field Service Management, inkludert funksjoner for planlegging og optimalisering samt kundedialog. Accenture vil tilby program- og endringsledelse samt andre konsulenttjenester til Eltel.

– Dette prosjektet ble startet for å løfte Eltel til nye høyder og sikre vår posisjon som tjenesteleverandør nummer én i Norge, uttaler Thor-Egel Bråthen, administrerende direktør for Eltel i Norge. – IFS Field Service Management kommer til å gi våre teknikere verktøyene de trenger for å optimalisere måten vi jobber på. Det vil tilrettelegge for kontinuerlig forbedring og øke samhandlingen med våre kunder, sier han.

Eltel-gruppen har brukt IFS’ løsninger siden år 2000, da de først tok i bruk IFS Applications. Den nye løsningen vil tas i bruk av over 500 serviceteknikere ute i felt og 30 kontormedarbeidere.

Powered by Labrador CMS