ABAX åpner i Tyskland, nærmere bestemt Berlin, og skal spre sine produkter og løsninger i et av de viktigste markedene i verden.

ABAX åpner sitt niende marked

Teknologiselskapet ABAX fra Larvik fortsetter sin ekspansjon i Europa og åpner kontor i Berlin. Tyskland blir selskapets niende marked siden 2009.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

– Vi ser frem til åpningen av kontor i Tyskland, et svært viktig og strategisk marked for ABAX. I likhet med resten av landene vi er etablert i er også det tyske markedet opptatt av teknisk solide løsninger som bidrar til å forenkle hverdagen for selskaper med små og mellomstore bilflåter, eller prosjektstyring for folk som jobber ute i felt. Det gjelder både for å sikre en kostnadseffektiv drift av selskapene, og for å ivareta skattemessige krav, sier Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group.

Det tyske markedet har godt over 3 millioner yrkesbiler, og er med det et av de største og viktigste markedene i verden. Likevel er markedet fortsatt ungt med en markedspenetrasjon på moderate 15 prosent når det kommer til å ta i bruk nye programvareløsninger innen telematikk og Connected Car-segmentet. For ABAX betyr det er uforløst potensiale som man håper kan bidra til å øke en allerede voksende portefølje på 210 000 lisenser fordelt i åtte markeder.

Fra markeringen. Herrene på bildet er fra venstre: Pål Kamfjord, Produkt Director ABAX Group, Petter Quinsgaard CEO ABAX Group, Geir Andre Lie, CEO ABAX Deutschland og Bjørn Erik Helgeland, COO ABAX Group.

– Det tyske markedet blir avgjørende for oss på veien mot å bli verdens ledende telematikk-selskap. Det som er fantastisk er at alt ligger til rette for ABAX til å gjøre jobben med å utnytte markedspotensialet i Tyskland. Det skal vi gjøre ved hjelp av de rette folka med de rette holdningene. samt en solid bedriftskultur i bunn, sier Bjørn Erik Helgeland, COO ABAX Group.

Selskapet har de siste 5 årene levert gjennomsnittlige veksttall på godt over 30 prosent og ble i juni 2017 kjøpt av det internasjonale investeringselskapet Investcorp for 1,8 milliarder NOK. Tyskland blir dermed det første landet ABAX etablerer seg i etter oppkjøpet.

ABAX opplyser om at selskapet satser på alle tre hovedprodukter inn mot det tyske markedet. ABAX Triplog som fungerer som datahub for dagens og fremtidens connected car-tjenester, et eksempel på dette er den elektroniske kjøreboken. Sporingsproduktet ABAX Equipment Control og det nyeste produktet ABAX Worker som er et tids- og prosjektstyringsverktøy for eier og medarbeider ute i felt.

Powered by Labrador CMS