Fjernstyrt support
Leverandøren av produksjonsmaskiner, ASM, lanserer det de kaller neste generasjon maskinsupport og -service. Ved hjelp av en boks kan teknikere logge seg på maskinen hvor enn den er i verden.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Infrastrukturen for fjernservice er basert på Remote Smart Factory og kjernen i konseptet, en spesialutviklet boks, «Plug-and-Work» som integrerer Siplace monteringsmaskiner, DEK printere og andre ASM-systemer i et lokalt nettverk.
Dette nettverket kan så etablere en sikker forbindelse til ASMs globale nettportal og går utenom bedriftens nettverk. Serviceteknikere bruker denne forbindelsen til å koble seg opp mot nettverket og alle maskiner kan analyseres og feilfikses.
Sikkerheten er ivaretatt ved at hver sesjon krever en kundeforespørsel, i tillegg til at teknikeren må legitimere seg ved hver oppkobling. Alle overføringer er kryptert og logget, heter det.
Samtaler (chat) og fjernstyringsfunksjonene er også tilgjengelig for kunden internt.
Mer informasjon: asm-smt.com. (ekstern lenke)