Produktidéen i Clas Ohlsons hyller?
En konkurranse for utviklere og oppfinnere, Clas Ohlson Product Innovation Challenge, lanseres i dag og er en del av Clas Ohlsons mål om å utvikle utvalget av mer bærekraftige produkter.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Målet for initiativet er å realisere virkelig gode produktidéer for en mer bærekraftig livsstil og gi oppfinnere muligheten til å lansere sitt produkt via Clas Ohlsons salgskanaler.
I dag lanseres konkurransen der du har mulighet til å sende inn ditt bidrag og vinne en attraktiv plass i Clas Ohlsons sortiment.
– Gjennom de produktene vi selger og den kunnskapen vi formidler, kan vi endre holdninger og adferd hos våre kunder. Vi har dermed et ansvar og en mulighet til å påvirke. Med Clas Ohlson Product Innovation Challenge ønsker vi sette opp farten i utviklingen av vårt sortiment av bærekraftige produkter, sier Eva Berg, sortimentssjef hos Clas Ohlson.
For å delta kreves det at man har en produktidé som ikke allerede finnes på markedet, som passer inn i Clas Ohlsons sortiment og som bidrar til en mer bærekraftig livsstil. Påmelding til konkurransen gjøres via www.clasohlsoninnovation.com (ekstern lenke), og juryen består av blant andre Linda Krondahl, adm.direktør i Things, som daglig samarbeider med innovatører og ferske entreprenører.
– I jobben min møter jeg ofte på foretak som, til tross for at de har et svært godt produkt, sliter med å slå igjennom kommersielt. Vinnerne av Clas Ohlson Product Innovation Challenge kommer, med Clas Ohlsons hjelp, til å få en unik eksponeringsmulighet på markedet, sier Linda Krondahl.
Innsendingsfristen for konkurransebidrag er 30. november 2016. Ti finalister kommer til å plukkes ut, og vinnerne kåres i slutten av januar 2017. Målet er å lansere vinnerproduktene i samtlige av Clas Ohlsons salgskanaler i løpet av et år.