Interessen for nettbrett daler

De siste tallene for globale leveranser av nettbrett – ”tablets” – viser sviktende salg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Leveransene av nettbrett falt ytterligere 15% i første kvartal, samtidig som folk i økende grad er ”uinteressert” i produktet, ifølge analysebyrået  IDC.

Apple solgte mest, med en 26% markedsandel. Men, dette er en nedgang fra 27% markedsandel forrige kvartal, etter at salg av iPad stupte 18%, ifølge IDC.

Det eneste lyspunktet i dette markedet var avtagbare nettbrett, som er vanlige nettbrett med et avtagbart tastatur. Leveransene av disse doblet seg til 4,9 millioner.

Salget av PCer falt ifølge IDC 11,5% første kvartal. Sammen med økningen i salget av avtagbare nettbrett, har dette fått de tradisjonelle PC-leverandørene som for eksempel companies such as HP Inc til å satse på mindre, mobile enheter. Sist torsdag lanserte HP og Alphabet’s Google sin kraftigste Chromebook til nå, under HP navnet, i et forsøk på å tiltrekke seg flere bedriftskunder, skriver nettstedet MarketWatch.

Synkende interesse for nettbrett
Powered by Labrador CMS