Pat Byrne presentert den nye logoen for sine ansatte nylig, der han også gjorde rede for strategien til selskapet videre.

Feirer 70 med ny logo

I år feirer instrumentleverandøren Tektronix hele 70 år. Det markerer de blant annet med ny logo. Samtidig anerkjenner de at verden har endret seg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Selskapet ble etablert i 1946 og det er 24 år siden sist de gjorde noe med logoen. I følge toppsjefen, Pat Byrne, er logoen et resultat av intervjuer med over tusen kunder for å finne ut mer om kjøpsmønstre og adferd. – Resultatet er et klart varemerke for hvorfor våre kunder velger våre produkter og tjenester, sier Byrne.

 

Den nye logoen.

Nye tider betyr også endringer i markedet. – Vi har beveget oss mot en sterkere fokus på applikasjoner og løsninger for å møte kundenes behov, sa han blant annet da logoen ble presentert for de ansatte. – Den nye merkevarestrategien reflekterer vår evolusjon fra et produktsentrert maskinvareselskap til et selskap med fouks på applikasjonsteknologi.

Dette er så vidt vi kjenner til, den første logoen til Tektronix.

Til tross for dette skal de ikke kutte ut å lage instrumenter, men man kan vente å se flere opsjoner i utstyret, spesielt i oscilloskop og RF spektrumanalysatorer, i følge Byrne.

– Mange ingeniører er ikke målespesialister. De har ikke tid til å lære testutstyret fra inn- og utsiden, sier han.

Powered by Labrador CMS