Feirer 70 med ny logo
I år feirer instrumentleverandøren Tektronix hele 70 år. Det markerer de blant annet med ny logo. Samtidig anerkjenner de at verden har endret seg.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Selskapet ble etablert i 1946 og det er 24 år siden sist de gjorde noe med logoen. I følge toppsjefen, Pat Byrne, er logoen et resultat av intervjuer med over tusen kunder for å finne ut mer om kjøpsmønstre og adferd. – Resultatet er et klart varemerke for hvorfor våre kunder velger våre produkter og tjenester, sier Byrne.
Nye tider betyr også endringer i markedet. – Vi har beveget oss mot en sterkere fokus på applikasjoner og løsninger for å møte kundenes behov, sa han blant annet da logoen ble presentert for de ansatte. – Den nye merkevarestrategien reflekterer vår evolusjon fra et produktsentrert maskinvareselskap til et selskap med fouks på applikasjonsteknologi.
Til tross for dette skal de ikke kutte ut å lage instrumenter, men man kan vente å se flere opsjoner i utstyret, spesielt i oscilloskop og RF spektrumanalysatorer, i følge Byrne.
– Mange ingeniører er ikke målespesialister. De har ikke tid til å lære testutstyret fra inn- og utsiden, sier han.