Defa satser digitalt og globalt

Ikke bare motorvarmere: Defa AS startet i november rekrutteringen til en rekke stillinger som vil bli sentrale i neste fase av en global satsning på digitale løsninger.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Nå tar selskapet nemlig mål av seg for å tilby ulike tjenester knyttet til registrering av kjøredata i en større sammenheng.

Defa har gjennom de siste årene utviklet ny teknologi som de mener skal imøtekomme et økende behov for dokumentasjon av tid og transport i en stadig mer mobil og kompleks arbeidshverdag.

I dag regnes 75% av arbeidstakere i Europa og USA som helt eller delvis mobile, og dette markedet vil bare fortsette å vokse de neste årene.

Defa tar i bruk datainnsamling og kunstig intelligens i nye kjøreregistreringsløsninger.

– Vi ser at økt mobilitet og fleksibel arbeidshverdag kombinert med store endringer i folks reisevaner skaper store utfordringer med å holde styr på egen tidsbruk, sier Anders Granquist, Business Development Director i Defa. – Våre mobile løsninger skal enkelt og presist ta hånd om all relevant dokumentasjon for brukeren, slik at all slags arbeidstakere og arbeidsgivere kan bruke tiden mer produktivt, sier han.

Defas løsninger skal ta i bruk kunstig intelligens og analyse av en rekke ulike datakilder for å gi brukerens all relevant informasjon i en detaljert, daglig tidslinje. Ved hjelp av en brukervennlig mobilapplikasjon kan brukeren raskt behandle og få innsikt i informasjon, og eksportere rapporter som kan brukes til fakturering, timeføring, kjøregodtgjørelse eller skatteformål.

Defa har fra før lang erfaring og stor kompetanse på mobile løsninger for sporing og styring. Selskapets digitale kompetanse er nå samlet i Trondheim og i Oslo, der også den videre satsingen vil finne sted.

Powered by Labrador CMS