Smartere netthandel

Farnell element14 forbereder seg på fremtidig nettutvikling med en ny nettstedsplattform.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Farnell element14 har oppgradert salgsnettstedsplattformen sin for å legge grunnlaget for fortsatt vekst samt fleksibilitet for rask utvikling og større investeringer.

– Mer enn 60 % av selskapets salg i Europa går nå via nett, og derfor lanserer vi nå en rekke nye funksjoner for å gjøre kjøpsprosessen enklere og mer tilrettelagt for den enkelte kunde, sier salgs- og markedsdirektør Alan Paterson.

– De nye funksjonene er basert på tilbakemelding fra kundene våre og dekker alle aspekter av nettstedet, fra det å søke etter deler til det å finne bakgrunnsinformasjon samt navigering. Andre effektive forbedringer inkluderer: raskere søk med mulighet for produktsammenligninger og tilgang på utvidet produktinformasjon og -ressurser, en forenklet betalingsfunksjon som gjør det enklere og raskere å handle, samt flere valg for å tilrettelegge nettstedet etter dine behov og ønsker, slik som en favorittfunksjon og mulighet for å legge inn flere leveringsadresser, noe som gjør det enklere å repetere bestillinger, forklarer han.

Selskapet implementerte disse oppgraderingen i Nord-Amerika på slutten av fjoråret, etter en suksessfull prøveperiode i Canada, og er ifølge Paterson veldig fornøyde med responsen.
De har lagt ut en serie med videoer som introduserer de nye funksjonene, på nett her.  Den nye plattformen er nå lansert i Norge og vil implementeres i hele Europa i løpet av året.

Powered by Labrador CMS