Sender testdata opp i skyen

I mars sendte Virinco testdata opp i skyen for å gjøre det lettere for nye kunder å omgjøre analoge testdata til digital styringsinformasjon.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Drammens-bedriften Virinco fremheves som ledende på omgjøring av store mengder analoge testdata i amerikanske National Instrument’s «Automated Test Outlook 2013». 

I mars sendte Virinco testdata opp i skyen for å gjøre det lettere for nye kunder å omgjøre analoge testdata til digital styringsinformasjon. Så langt har seks nye leads meldt seg.

National Instruments leverer testinstrumenter til 35 000 bedrifter over hele verden. Norske Virinco har utviklet programvaren WATS. Den omgjør analoge og digitale testdata fra testinstrumenter som overvåker elektronikkproduksjon til sanntids styringsinformasjon.

– Det er svært spennende for oss å bli trukket fram som referansebedrift av National Instruments, en ledende global aktør, sier Jacob Christensen-Røed, Administrerende direktør i Virinco.

Den norskutviklede programvaren WATS er et kraftig verktøy som sentralt overvåker og kontrollerer testoperasjoner på tvers av verdikjeder via web browseren, og omgjør test data til sanntids, handlingsorientert business intelligence.  Dette gjør at feil i elektroniske komponenter, produkter og prosesser blir oppdaget svært tidlig i produksjonen – slik at produkter og prosesser kan rettes/forbedres løpende.  Produksjonsbedriftene styrker leveringspresisjonen, øker effektiviteten og sparer unødige ekstrakostnader på feilretting – under produktutvikling, produksjon og garantiperioden.

Programvaren WATS samler data fra fire kontinenter og 15 land over hele verden. Mer enn 20 produksjonsanlegg i Norge, Danmark, Holland, Storbritannia, Tyskland, Tsjekkia, Slovakia, India, Latvia, Polen, Singapore, Malaysia, Brasil, Kina og USA følges opp via WATS – som leveres fra Drammen.

Nå legger Virinco programvaren opp i skyen for å tiltrekke seg flere kunder. Dermed blir inngangsprisen redusert til en femdel og nye kunder kan teste programvaren i 30 dager før de bestemmer seg for om de vil (bruke den) abonnere på tjenesten.

– Kundene slipper up-front investeringer, maskinvare- og driftsinvesteringer, og  får umiddelbare ROI resultater. Vi er overbevist om at dette vil øke salget til nye kunder, spesielt der ingeniørmiljøer hos kunden er initiell pådriver for WATS løsningen. Ikke minst utenfor Norge er vi spent på mottagelsen, sier Jacob Christensen-Røed.

Powered by Labrador CMS